2023-2024 EĞİTİM YILI 1-A VE 1-B OKUMA BAYRAMI
Okulumuz 1-A ve 1-B Sınıfı öğrencileri 2023–2024 Öğretim yılında yeni başladıkları okul hayatlarının ilk dönemeci olan okuma ve yazma öğrenimlerini başarı ile tamamladılar. Birinci sınıf öğrencilerimiz Okuma Bayramı töreninde sahne alarak edindikleri yeni becerileri birbirinden renkli gösterilerle aileleri ve öğretmenleri için sergilediler. Sahneye çıktılar, şarkılar söylediler, şiirler okudular, oyunlarda rol aldılar...
gerçekleştirilen Okuma Bayramı törenine katılarak bu önemli güne tanıklık eden velilerimiz,öğretmenlerimiz öğrencilerimizin heyecanına ortak oldular.
Sertifikalarını ve madalyalarını Okul Müdürümüz Ali KARTAL’dan alan öğrencilerimizin heyecanı görülmeye değerdi. Başarılarından dolayı öğrencilerimizi kutluyor, onları yüreklendiren sınıf öğretmenleri Neriman ve Şerif Öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.
Bu ay ki etkileşimli kitap okuma çalışmalarının ilki olarak
Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor kitabını etkileşimli kitap okuma ile çocuklara okundu. Süreçte yeni hedef kelimeler öğretildi. Süreç sonunda ses birim farkındalığı olarak/b/ sesi ile ilgili oyunlar oynandı.Yazı farkındalığı için öykü çocuklar ile birlikte yeniden yazıldı. Sözcük bilgisini tekrar etmek için sözcük arabaları oluşturularak süreç tamamlandı.
Bu ay ki etkileşimli kitap okuma çalışmalarının ikincisi olarak
Deniz Ne Kadar Derin? kitabı etkileşimli kitap okuma ile çocuklara okundu. Süreçte yeni hedef kelimeler öğretildi. Süreç sonunda ses birim farkındalığı olarak/d/ sesi ile alkış ile heceleme çalışması yapıldı.Yazı farkındalığı için farklı bir kitaptan soru işareti bulma oyunu çocuklarla eşli olarak oynandı. Sözcük bilgisini tekrar etmek için kitabın posteri kullanılarak öğrenilen kelimeleri anlatma oyunu oynanarak süreç tamamlandı.
Bu ay ki etkileşimli kitap okuma çalışmalarının sonuncusu olarak
Peynirli Börek kitabı etkileşimli kitap okuma ile çocuklara okundu. Süreçte yeni hedef kelimeler öğretildi. Süreç sonunda sesbirim ve yazı farkındalığı için /t/ sesi ile t çorbası yapıldı. Sözcük bilgisini tekrar etmek için zarflardan öğrenilen kelimeler seçilerek anlatıp tahmin etme oyunu oynanarak süreç tamamlandı.
Millî Eğitim Bakanlığınca bu yıl ilk kez yarıyıl tatilinden önceki son haftada öğrencilerin keyifli ve öğretici bir hafta geçirmeleri; sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesi için "dönem sonu faaliyet haftası" düzenleniyor. Yapılacak etkinliklerle öğrencilerin dil bilgisel ve hitabet yeteneklerini geliştirmesi, yeteneklerini sergileme fırsatı bulması, paylaşmanın önemini kavraması, takım çalışmasının başarıdaki rolünü öğrenmesi, bilim aktiviteleriyle yeni deneyimler yaşaması, keyifli vakit geçirmesi ve bunlarla beraber okulun sadece akademik başarı için değil, sosyal gelişim için de bir fırsat olduğunu yaşayarak görmeleri hedefleniyor. Bu kapsamda faaliyet haftasında Öğretmenlerimiz çeşitli faaliyetlerde bulundular.
Nurullah Öğretmenimiz öğrencileri ile ‘’ Geleneksel 100 temel oyun’’ kapsamında sınıfının öğrencileri ile okul bahçesinde Kuleni Koru oyunu oynadılar. Kuleni koru oyununda çocuklar çember oluşturur. Ortaya bir ebe ve 3 huni koyulur. Ebe huni kulesini arkadaşlarının attığı toplardan korumaya çalışır. Ebe her kurtarışta 1 puan kazanır. Ebenin kurtarışlarını çember dışında bir öğrenci hakem olarak takip eder. En çok puan toplayan oyunun kazananı ilan edilir.
Gamze Öğretmenimiz öğrencileri ile ‘’ Geleneksel 100 temel oyun’’ kapsamında Altın Bilezik Oyunu oynayıp keyifli bir vakit geçirdiler.
Neriman Öğretmenimiz öğrencilerini İlçe Merkezine getirip patlamış mısır eşliğinde Sinemaya getirdi. Öğrenciler aynı zamanda kütüphaneyi de gezdirerek farkındalık oluşturdu.
Emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıklamıştı. Bu kapsamda okulumuzda Okulöncesi öğretmenimiz Hatice AKKAYA tarafından çeşitli etkinlikler yapılmıştır.
Bu kapsamda okula veliler davet edilmiş ve projenin amacı aktarılmıştır ve Ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet yapıldı. Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenip anlamları hissettirilerek açıklandı.
2023-2024 eğitim öğretim yılı tam anlamı 11 Eylülde başlıyor. bu kapsamda boyası eskimiş kapılarımızı yeniden boyadık. Sınıflarımızda hasar görmüş panoları yeniledik. Mutfak tezgahı yenilendi. Meği geçen idareci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Uyum programı kapsamında 1. sınıflarımız okula davet edildi.
1. sınıflarımız 8 Eylül'e kadar sürecek uyum programı kapsamında öğrenciler öğretmenleri ve arkadaşlarıyla buluştu.
Ülkemizde her yıl mayıs ayının ilk haftası Bilişim Haftası olarak kutlanmaktadır. Bu kapsamda bilişim teknolojileri ve internetin bilinçli, güvenli, etkin kullanımı yönünde toplumun farkındalığının, bilinç düzeyinin artırılmasını, aşırı, zararlı düzeyde kullananlara danışmanlık hizmeti verilmesini ve gerekli hallerde tıbbi yardıma erişmelerinin sağlanması amacıyla Davranışsal Bağımlılıkla Mücadele Programı yürütülmektedir. Yine bu doğrultuda birinci basamakta bilişim teknolojilerinin aşırı, zararlı kullanımında çocuklara, gençlere ve yetişkinlere psikososyal destek ve danışmanlık hizmet sunulmaktadır.
Davranışsal Bağımlılık: Vücuda alınan herhangi bir bağımlılık yapıcı madde olmadan, kişinin belli bir davranışı yaparak rahatlama ve huzur hissetmesi, başka bir deyişle kendini ödüllendirmesi olarak tanımlanabilir. Davranışın ödüllendirici özelliği zaman içerisinde bu davranışa bağımlılık geliştirilmesine zemin hazırlar. Davranışsal bağımlılıklar fiziksel hastalık riski oluşturmakla birlikte, daha çok psikolojik ve sosyal problemlere neden olmaktadır. Davranışsal bağımlılıklar karşımıza çeşitli şekillerde çıkmaktadır: kumar bağımlılığı, oyun bağımlılığı, internet ve teknoloji bağımlılığı, alışveriş bağımlılığı vb.
Teknoloji Bağımlılığı: Teknolojiyi kullanmada ve onunla ilişkide kişinin iradesini kaybetmesi, kendini denetleyememesi ve onsuz bir yaşam sürememeye başlaması hâlidir.
İnternet Bağımlılığı: İnternet, diğer teknolojilerden farklı olarak, sınırsız çevirim içi materyalin aktif olarak kullanımıdır. Tek tuşla, aranılan içeriğe hızlı bir şekilde ulaşılabilir, karşılanabilir, ödenebilir, isim belirtilmeden kullanılabilir. İnternet bağımlılığı diğer bağımlılıklara göre daha erken yaşlarda başlamaktadır. Özellikle 12-18 yaşları riskin en yüksek olduğu dönemler olarak görülmektedir.
Oyun Bağımlılığı: İnternetin, genellikle diğer oyuncularla oyunlar oynama ile klinik olarak önemli bir bozukluk ve sıkıntıya yol açan, sürekli ve tekrarlayıcı kullanımı olarak tanımlanmıştır.
Davranışsal Bağımlılıkların (teknoloji, internet, oyun vb) belirtileri;
Sağlıklı İnternet ve Teknoloji Kullanımı Nasıl Olmalıdır?
Davranışsal Bağımlılıklarla ilgili öneriler;
Evde, okulda ya da ev/okul dışında severek yapabileceğiniz alternatifler bulun. Bu bir spor ya da hobi çalışmasına katılmak olabilir, okulda sınıfça ya da evde ailece oyunlar oynamak veya sohbet etmek olabilir.
Sürekli teknolojik alet başında olmak, fiziksel aktivitemizi kısıtlayarak hareketsiz bir yaşam sürmemize sebep olur ve bu durum sağlığımızı olumsuz etkiler.
Aile olarak geçirdiğiniz ortak vakitlerin olmasına ve bu vakitlerde herkesin birlikte olmasına özen gösterin. Özellikle kahvaltı ve akşam yemeklerini beraberce yemeye dikkat edin.
İnternet ve oyun ile geçireceğiniz zamanı başından planlayın.
Yeni sosyal becerilerin kazanılması davranışsal bağımlılıkların tedavisinde oldukça faydalı olabilmektedir. Kendini ifade edebilme, iletişim becerilerine sahip olabilme, öfke kontrolü, zaman yönetimi becerilerine sahip olabilme vb.
Makul süreyle teknoloji kullanımlarınızın hemen ardına yapılması zorunlu bir iş planlayabilirsiniz.
Teknoloji kullanımınıza makul bir zaman sınırlaması koyabilir ve bu süreyi yavaş yavaş azaltabilirsiniz.
Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettireceğini hatırlatıcı kartları evinizin uygun yerlerine asabilirsini
Okulumuzda deprem tatbikatı gerçekleştirdik. Bütün öğrenci öğretmen ve idarecilerimizle beraber deprem esnasında neler yapılıp neler yapılmaması gerektiği ile ilgili AFAD'ın yönergeleri doğrultusunda tatbikatı sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdik.
İşte deprem esnasında yapılması gerekenler ..
Bina içindeyseniz
Dargeçit Kaymakakamlığı ve Dargeçit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile gelenekselleşen ve her her yıl yapılan ''okuma saati '' bu yıl projelendirilerek okullarda uygulanmaya başlandı.
Projenin amaçları arasında '' öğrencilerin kitap okuyarak düşünce eğitimini desteklemek, akıcı konuşmalarını sağlamak etkili yazma, yorumlama, Türkçe'yi etkili ve doğru kullanma, okuduğunu anlama, kendini ifade etme, yazım ve imla kurallarını aktif bir şekilde kullanma, okuma bilinci kazanma '' gibi üst dizey düşünme becerilerine sahip olmak yer alıyor.
Projenin başlangıç aşamasında 3 yıl sürdürülmesi düşünülüyor. Kapsamlı bir şekilde hazırlanan projenin bütün aşamaları tek tek düşünülmüş İlçe Milli Eğitim ve okullarda projenin takibi için komisyonlar oluşturuldu. Her dönem projenin sonunda en çok okuyan öğrenciler ödüllendirilecektir. Biz biliyoruz ki bu projeye katılan bütün öğrenciler proje sonunda kazançlı çıkacaktır.
Bu kapsamda okulumuzda da komisyon oluşturuldu. Her sınıfın danışman öğretmeni bulunmaktadır. Bütün sınıflarımızda ''Okuma Takip Defteri'' ile projenin sorunsuz bir şekilde ilerlemesi ve amacına ulaşması için gereken gayreti gösteriyoruz. Çünkü biz bu projeyi çok sevdik.
Projenin oluşturulmasında ve yürütülmesinde emeği geçen Dargeçit Kaymakamlığına, Dargeçit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne, Okul İdareci ve öğretmenlerimize en çok da öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.
Okul müdürümüz Ali KARTAL , Müdür Yardımcımız Servet ALPKAYA Ve Müdür Yardımcımız Abdullah Çelik el birliği ile okulumuzda yenileme çalışmalarına devam ediyorlar. okulumuzda eskiyen sandalyeler onarılıyor, kapılar, dış cephe ve sınıflarımızın içi boyandı. Öğrencilerimizin daha iyi şartlarda eğitim görmesi için emek veren bütün idareci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz
Semiha Köseoğlu Hanımın aracılığıyla Hepsiburada nın öğrencilerimiz için göndermiş olduğu kırtasiye malzemelerini öğrencilerimize teslim ettik. Teşekkür ederiz Ederiz Semiha Köseoğlu teşekkür ederiz Hepsiburada.
Hayırseverler tarafından tedarik edilen çantaları öğrencilerimize dağıttık. Öğrencilerin mutlulukları görülmeye değerdi. Tedarik, ulaştırma aşamasında büyük emeği geçen Elif BULUT'a teşekkür ederiz.
Birleşmiş Milletler 2022 yılını 'Uluslararası Geleneksel Balıkçılık ve Su ürünleri Yetişticiliği' olarak belirlemiştir. Bu tema ile mardinde il tarım ve orman müdürlüğünün düzenlemiş olduğu 3 günlük Lider tarım kampına katıldık.Öğrencilere balıkçılık ve su ürünleri başlıklı temalar hakkında bilgiler verildi.1.gün slayt gösterisi üzerinden öğrenciler bilgilendirildi ardından Mardin merkezde bulunan balıkçı esnaflar gezildi.2.gün Balıkçılık ve su ürünleri üzerine öğrenilen bilgilerin yaşama aktarılması amacıyla Beyazsu alabalık tesisi öğrencilere gezdirildi.Çeşitli balık türleri tanıtıldı.Kampa Barajda eglenceli oyunlar ile devam etti.3.gün çoçukların farkındalığını artırmak amacıyla istasyon merkezinde çeşitli fidanlar tanıtılıp buradan elde edilen verimin önemine vurgu yapıldı sonrasında tohum ekimi yapıldı.
Kamp sonunda çoçuklara Vali Yardımcımız Birkan TATLISÖZ, İl Müdürümüz Menduh DİNLER ve İl Milli Eğitim Müdürü Murat DEMİR tarafından katılım sertifikaları ve çeşitli hediyeleri verildi. Proje boyunca öğrencilerimize danışmanlık yapan Mine GÜNEY ve Nurgül ÇEKİÇ öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Mardin genelinde ilkokul, ortaokul ve birleştirilmiş sınıflı eğitim veren okulların ara sınıflarında okuma yazma bilmeyen öğrencilerin tespitinin yapılarak bu öğrencilere okuma yazma becerisi kazandırma amacı olan TEBİ' yi okulumuzda başlatmıştık. İlkokulumuzda proje başladığında çeşitli nedenlerden dolayı (Pandemi, bireysel farklılık, hazırbulunuşluğun yeterli olmaması) okuma yazmaya geçmeyen; 2. sınıflarımızdan 3, 3. sınıfımızdan 2, ve 4. sınıfımızdan 1 kişi olmak üzere toplamda 6 kişi bulunmaktaydı. Öğrencilere görevlendirilen danışman öğretmenlerimizin yoğun çabaları ve ilgileri sonucunda TEBİ projesi başarıyla sonuçlanmış okuma ve yazmaya geçmeyen öğrenci kalmamıştır. Öncelikle projenin oluşturulmasında emeği geçen İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze ve daha sonra okul idaremize , öğretmenlerimize ve en çok da bu projenin başından beri yoğun çaba gösteren öğrencilerimize teşekkür ediyoruz. Bu başarılarından dolayı kendilerini tebrik ediyoruz.
Sınıf öğretmenlerimiz Neriman YILMAZ ve Mahsum ÜSTÜNER Yoncalı İlkokulu ile Kılavuz İlkokulu arasında bir mektup kardeşliği projesi başlattılar. Bu proje sayesinde öğrenciler hem okuma, yazma alanında becerileri geliştiriyor hem de kendileri ifade etme fırsatı buluyor. Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan teknoloji bağımlılığına alternatif olarak mektup sayesinde birbirlerini hiç görmeyen öğrenciler birbirlerine duygularını ifade edip tanışma fırsatı buluyor. Öğrencilerin mektuplarını açarken yaşadığı heyecan görülmeye değerdi. Oluşan bu zeminde öğrencilerin kardeşlik, paylaşma ve yardımlaşma duygularının geliştirilmesi amaçlanıyor. Oluşan bu sevgi bağından dolayı öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.